A második oktatási hét programja
A Kulturális Örökség Oktatása: Az ókori Görögország mint esettanulmány
Cultural Heritage Education > Erasmus+ Teacher Training Course (teacheracademy.eu)
1. nap – A „kulturális örökség” meghatározása
• Bevezetés a tanfolyamba, az iskolába és a külső heti
tevékenységekbe;
• Jégtörő tevékenységek;
• A résztvevők iskoláinak bemutatása; A „kulturális
örökség” meghatározása
• A görög kultúra és civilizáció megismerése;
• Bevezetés a kulturális örökségvédelmi oktatásba.
2. nap – Az ókori Görögország kulturális öröksége
• A nyelv születésétől a korai tudományig és
filozófiáig;
• ókori görög történelem és művészetek;
• Látogatás a Pnyx-be és helyszíni tevékenységek
3. nap – Művészi gondolkodás paletta
• Az ókori Athén „aranykora”;
• A görög kulturális örökség különféle kézzelfogható
és immateriális reprezentációinak megközelítése „Artful Thinking Palette”
segítségével;
• Látogatás az Országos Régészeti Múzeumban.
4. nap – Örökségértelmezés
• A diákok bevonása Európa kulturális örökségébe az
örökség értelmezése révén;
• A megfelelő online eszközök használata a kulturális
örökség oktatásához;
• Látogatás az Akropolisz Múzeumban.
5. nap – a kulturális örökségvédelmi oktatás mint
örömforrás
• A tanulás intuitívabbá és kreatívabbá tétele: Az
Europeana használata a digitális kulturális örökség tanítására a kortárs
tantermekben;
• Lebilincselő tevékenységek, játékok és gyakorlatok a
diákok számára, hogy többet tudjanak meg az európai kulturális örökségről.
6. nap – Tanfolyamzárás és kulturális tevékenységek
• A tanfolyam értékelése: a megszerzett kompetenciák
összesítése, visszajelzés és megbeszélés;
• A tanfolyam részvételi bizonyítványának átadása,
• Kirándulás és egyéb külső kulturális tevékenységek.
The Learning Trip: Using the Museum Field Trip Experience as a Teaching Resource to Enhance Curriculum and Student Engagement (ed.gov)
Az első héttel szemben a második hetem a kurzushelyen
maga volt az álom! Már a képzés témája is izgalmas volt: A Kulturális Örökség
Oktatása - Az ókori Görögország mint esettanulmány (Cultural
Heritage Education > Erasmus+ Teacher Training Course (teacheracademy.eu)),
hát még a megvalósítás!
A tanfolyam nem kizárólag a kulturális örökségekről
szólt, hanem arról, hogy hogyan tanítunk ezek használatával. Persze a tanfolyam
eredményeképpen gyarapítottam a tudásomat a görög kulturális örökséggel
kapcsolatban; ötleteket szereztem és tevékenységeket ismertem meg a megismertetésére.
Használhatom az „Artful Thinking Palette” eszközt a
műalkotások és a tananyag közötti kapcsolatok létrehozására;
Be tudom vonni a fiatalabb
generációkat idegen kultúrákba a tanult applikáció segítségével. A kurzusba
épített múzeumlátogatások és a népgyűlések helyszínén eljátszott felszólalások,
viták eredményeképpen olyan módszereket ismertem meg, amelyek segítségével már
tudom, hogyan lehet a releváns helyszíneken nem csak vezetett sétát tartani, tanulók
által készített kiselőadásokat hallgatni, a látnivalókat tanulmányozni, hanem a
tanulókat tevékenykedtetni.
Az öt fős csoport (francia,
katalán, bolgár és magyar résztvevők) a görög-ausztrál tréner, Cynthia vezetésével
nagyon jó hangulatú hetet töltött együtt. A felszabadult légkör, a sok nevetés
és humor, az információgazdag kurzus, a modern megközelítés, az anyanyelvi
angolt beszélő oktató, a történelem és Athén rengeteg látnivalója (ez persze az
első hétre is vonatkozik) mindösszesen azt eredményezték, hogy korszerű tudással
érkeztem vissza Magyarországra és jó érzéssel gondolok a kurzuson töltött
hétre.
A két egymás utáni kurzussal már olyan sok napot töltöttem Athénban
és a környező településeken, hogy módom volt egy sor múzeum meglátogatására is.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése