A második oktatási hét programja

 A Kulturális Örökség Oktatása: Az ókori Görögország mint esettanulmány

Cultural Heritage Education > Erasmus+ Teacher Training Course (teacheracademy.eu)

1. nap – A „kulturális örökség” meghatározása

• Bevezetés a tanfolyamba, az iskolába és a külső heti tevékenységekbe;

• Jégtörő tevékenységek;

• A résztvevők iskoláinak bemutatása; A „kulturális örökség” meghatározása

• A görög kultúra és civilizáció megismerése;

• Bevezetés a kulturális örökségvédelmi oktatásba.

2. nap – Az ókori Görögország kulturális öröksége

• A nyelv születésétől a korai tudományig és filozófiáig;

• ókori görög történelem és művészetek;

Látogatás a Pnyx-be és helyszíni tevékenységek

3. nap – Művészi gondolkodás paletta

• Az ókori Athén „aranykora”;

• A görög kulturális örökség különféle kézzelfogható és immateriális reprezentációinak megközelítése „Artful Thinking Palette” segítségével;

• Látogatás az Országos Régészeti Múzeumban.

4. nap – Örökségértelmezés

• A diákok bevonása Európa kulturális örökségébe az örökség értelmezése révén;

• A megfelelő online eszközök használata a kulturális örökség oktatásához;

• Látogatás az Akropolisz Múzeumban. 

5. nap – a kulturális örökségvédelmi oktatás mint örömforrás

• A tanulás intuitívabbá és kreatívabbá tétele: Az Europeana használata a digitális kulturális örökség tanítására a kortárs tantermekben;

• Lebilincselő tevékenységek, játékok és gyakorlatok a diákok számára, hogy többet tudjanak meg az európai kulturális örökségről.

6. nap – Tanfolyamzárás és kulturális tevékenységek

• A tanfolyam értékelése: a megszerzett kompetenciák összesítése, visszajelzés és megbeszélés;

• A tanfolyam részvételi bizonyítványának átadása,

• Kirándulás és egyéb külső kulturális tevékenységek.


The Learning Trip: Using the Museum Field Trip Experience as a Teaching Resource to Enhance Curriculum and Student Engagement (ed.gov)


A hét értékelése: 

Az első héttel szemben a második hetem a kurzushelyen maga volt az álom! Már a képzés témája is izgalmas volt: A Kulturális Örökség Oktatása - Az ókori Görögország mint esettanulmány (Cultural Heritage Education > Erasmus+ Teacher Training Course (teacheracademy.eu)), hát még a megvalósítás!

A tanfolyam nem kizárólag a kulturális örökségekről szólt, hanem arról, hogy hogyan tanítunk ezek használatával. Persze a tanfolyam eredményeképpen gyarapítottam a tudásomat a görög kulturális örökséggel kapcsolatban; ötleteket szereztem és tevékenységeket ismertem meg a megismertetésére.

Használhatom az „Artful Thinking Palette” eszközt a műalkotások és a tananyag közötti kapcsolatok létrehozására;

Be tudom vonni a fiatalabb generációkat idegen kultúrákba a tanult applikáció segítségével. A kurzusba épített múzeumlátogatások és a népgyűlések helyszínén eljátszott felszólalások, viták eredményeképpen olyan módszereket ismertem meg, amelyek segítségével már tudom, hogyan lehet a releváns helyszíneken nem csak vezetett sétát tartani, tanulók által készített kiselőadásokat hallgatni, a látnivalókat tanulmányozni, hanem a tanulókat tevékenykedtetni.

Az öt fős csoport (francia, katalán, bolgár és magyar résztvevők) a görög-ausztrál tréner, Cynthia vezetésével nagyon jó hangulatú hetet töltött együtt. A felszabadult légkör, a sok nevetés és humor, az információgazdag kurzus, a modern megközelítés, az anyanyelvi angolt beszélő oktató, a történelem és Athén rengeteg látnivalója (ez persze az első hétre is vonatkozik) mindösszesen azt eredményezték, hogy korszerű tudással érkeztem vissza Magyarországra és jó érzéssel gondolok a kurzuson töltött hétre.

A két egymás utáni kurzussal már olyan sok napot töltöttem Athénban és a környező településeken, hogy módom volt egy sor múzeum meglátogatására is.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az iskolai élet és oktatás múzeuma

SNFCC - a 21. század terei